Bu Blogda Ara

Galata Kulesi'nin Martısı Zeynep


Uzun zamandır kütüphanemizde olan harika kitaplardan biri; Galata Kulesi’nin Martısı Zeynep. Martının isminin Zeynep olması Batuhan'ı inanılmaz güldürüyor. O gülüyor, ben keyifleniyorum. O gülüyor, ben gülüyorum. Anneyim ya, bütün işim gücüm onun gülen badem gözleri.

En sevdiğimiz kitaplardan biri oldu Galata Kulesinin Martısı Zeynep. Akşamları pijamalarını giyip, dişlerini fırçalayıp, cumburlop yatağa… (Yatağa girerken aynen bu sesi de çıkarıyoruz: Cumburlop!) Sonra başlıyoruz Martı Zeynep’in macerasını okumaya.

Çok şeker bir hikâye… Kuleyi tek başına bekleyen, hiç arkadaşı olmayan bir martı Zeynep… İstanbul’a yeni gelen yorgun martı Karadenizli Fikret’in Galata kulesinde dinlenmesine izin vermeyince çok üzülüyor Batuş. Fakat ya bir gün Zeynep’in de yardıma ihtiyacı olursa? İşte o anda nasıl bir heyecan, nasıl bir telaş. Ne olacak şimdi? Zeynep’in başına ne gelecek. “Çabuk oku anne, çabuk oku!”

Çabucak okuyorum, keyifle bitiriyoruz kitabımızı.

“Galata kulesine gidelim mi?” diye soruyorum. Gözlerini kocaman açıp, soru işaretleriyle dolu bir bakış atıyor bana. “Galata kulesi gerçekten var mı?” Nasıl bir şaşkınlık, merak! Ne kadar da aptalım. Ona masalların gerçek olmadıklarını söyledim kaç kere. Şimdi o bir kitabın üzerindeki Galata kulesine, bir bana bakıp cevap bekliyor.

Anlatıyorum ona bazı masalların gerçekte var olan yerlerde geçtiklerini. Masalların ve kahramanların gerçek olmadıklarını, fakat yerlerin olabileceğini… Sanırım anlıyor.

Kitabımızı aldıktan kısa süre sonra Galata kulesini görmeye gittik elimizde kitabımızla. Bir kitaba bir kuleye baktı şaşkın şaşkın. Kitapta okuduğu tüm yerleri gerçekte gördü. Kitabın çizimlerinin gerçekle çok benzeşmesi de karşılaştırmalarımızı daha eğlenceli hale getirdi. Martıların hangisinin Zeynep olduğuna karar verdi.
Keyifli ve farklı bir gün yaşadı.

Yardımlaşmanın gücü ve arkadaşlığın önemini anlatan keyifli bir kitap.

Çitlembik yayınlarından.

1 yorum: