Bu Blogda Ara

Böğürtlen Cini ve Sarı Gaga



Sarı gagalı küçük kuş göç zamanını kaçırmıştı. Yapraklarını dökmeyen Ulu Ağaç ve Böğürtlen Cini, yalnız kalan Sarı Gaga'yı korumak için kolları sıvadılar. Dostluk ve dayanışmanın en güzel öykülerinden biri.


Batuhan'a hikaye okurken beni en tatmin eden şey onun hikayeye tepki verdiğini görmek. Üzülmek, sevinmek, heyecanlanmak, korkmak...
Onun hikayeye kendini kaptırışını görmeye, hikayedeki figürlerin yerine kendisini koyabilmesine ve onların duygularını hissedebilmesine yani 'empati' kurabilmesine bayılıyorum.

Böğürtlen Cini ve Sarı Gaga hikayesinde çok net duygular vardı. Hikayeyi okurken, beraber korktuk önce, sonra meraklandık, annesiz ve babasız soğukta kalmış olan kuş için çok üzüldük ama sırf onu korumak için yapraklarını dökmeyen tonton ağacı görünce içimiz sımsıcak oldu.

Hikaye boyunca Sarıgaga'nın, Böğürtlen Cini'nin ve ağacın başına gelen üzücü olayları öyle iyi dokunuşlarla güzelliklere çevirmiş ki Feridun Oral, bir yandan hayatın bize getirebileceklerini usulca ve kırmadan öğrenirken, diğer yandan iyiliğin gücünü ve hayatta nasıl büyük farklar yaratabileceğini içimizde, en derinlerde hissediyoruz.

Böğürtlen Cini ve Sarı Gaga kitabının muhteşem çizimleri ile Japonya` da UNESCO` nun 1992` de düzenlediği "Noma Concours" da üçüncülük ödülü almış olan Feridun Oral'ın hikayeleri bundan sonra kütüphanemizin başköşesinde olacak.

Yapı Kredi Yayınları'ndan

3 yorum:

  1. Oglum 16 aylik. Henuz buyuk resimli cok az yazili kitarla hasir nesiriz. 2-6 yas arasi kitaplara gecmek icin sabirsizlaniyorum.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba meldi,
    İnan ki çok çabuk geliyor o günler. Ve yatakta uzanıp yanyana, hikayeler okuyup, beraberce yorumlamak çok çok keyifli.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Banu :)
    Ben kaçrmışım sizin blogu, çok güzel bir fikir, bu kitaba da bayıldım. Tam benim şu aralar Doruk'a almam gereken kitaplardan. Benim oğlumun gözleri çok çabuk doluyor çünkü...
    En kısa sürede siparişimi vereyim :)

    YanıtlaSil